We zijn vertrokken!

28 september 2017 - Lissabon, Portugal

Tijd voor vertrek!Doei doei, zwaai zwaaiKlaar voor vertrek

Wiehoeee, we zijn vertrokken! Gisteren middag hebben we rond half vijf afscheid genomen van onze lieve vrienden en familie en stapten we het vliegtuig in richting Lissabon. Daar zou een vliegtuig naar het Kaapverdiaanse eiland Sal op ons wachten. Zou ja… Helaas hadden we op Schiphol ongeveer een uur vertraging opgelopen, waardoor we de aansluiting op dit vliegtuig hebben gemist. Shit… En nu? Gelukkig overheerste al snel de gedachte ‘’dat zien we daar wel. Het komt vast wel goed’’. En inderdaad, het kwam goed.

Op Lissabon werden we opgewacht door iemand van TAP Portugal die ons uit kon leggen wat er nu de bedoeling was. Er was een hotelovernachting met ontbijt en lunch voor ons geregeld in Lissabon en we zouden de eerst volgende vlucht nemen. Deze ging helaas pas over 24 uur en de ruimbagage zou direct doorgestuurd worden, dus daar konden we niet bij. Stiekem hoorden we onze moeders fluisteren ‘’had nou een extra setje kleren mee genomen…’’ Na een busrit van ongeveer een half uur kwamen we in het pikkedonker aan bij een op het oog mooi hotel. We hadden al snel in de gaten dat het hotel ver van het centrum, maar heel dicht bij het strand lag. We besloten nog even te proosten in de bar en gingen daarna al vlug naar bed. Vooral de ochtendmensen onder ons stonden behoorlijk op instorten.

Na een heerlijk ontbijt besloten we de buurt en het hotel eens te verkennen. Het hotel is inderdaad prachtig en staat praktisch op het strand. Op ongeveer 10 minuutjes lopen ligt een centrumpje waar in ieder geval een supermarkt stond voor de broodnodige deodorant en waterflessen.. Tandenborstels waren in het hotel al gescoord en verder kwamen we een heel eind door van alles van elkaar te lenen.

Vandaag hebben we verder rustig aan gedaan. Geke en Cas scoorden allebei een korte broek, Eva ontpopte zich een professionele vlogger, we pakten een terrasje en speelden rummikub bij het zwembad. We hebben het reuze gezellig, de stemming zit er goed in en met zo’n extra stedentripje is op zich niets mis. Op naar SAL! Om 18.30 uur worden we opgepikt om opnieuw naar het vliegveld te gaan. Om 22.00 uur vliegen we en om 00.05 lokale tijd hopen we dan eindelijk te landen in Kaapverdië.

Groetjes van ons!

Lissabon at nightFirst stop: Hotel do Mar @ LissabonGratis lunch, we like!Rummikub aan het zwembad

1. Carla:
    28 september 2017
    Een goede vlucht naar Kaapverdië! Hopelijk worden jullie daar snel herenigd met jullie koffers.
    Groetjes Carla
  2. Helen (moeder van laura):
    28 september 2017
    Hallo lieverds! Wat fijn om te horen, dat jullie ondanks de tegenslag, toch het beste van maken! Leuk geschreven. Zo zijn we toch een beetje bij jullie🤗 Hopelijk gaat het nu wel allemaal goed! Dit is achteraf ook weer een avontuur erbij! Goede vlucht, en kijk alweer naar jullie volgende berichtje uit!! 💋 Helen ( moeder Laura)
  3. Majorie (vriendin Laura):
    29 september 2017
    Oh wat een avontuur en zo zie je, je kunt het overal naar je zin hebben.
  4. A Brussaard:
    29 september 2017
    Hoi allemaal.het is fijn om jullie belevenissen te lezen.hoop dat jullie mooie tijd tegemoet gaan.succes en veel plezier